MŠ Nové Sedlice

Motto školy:

„Je-li dítě přijímáno a obklopeno přátelstvím,
naučí se ve světě hledat lásku.“

 

Hledáte školku, kde se Vašemu dítěti bude líbit a kam se ráno bude těšit? Kde bude příjemná nálada, pohoda. Školku, která se nachází v klidném prostředí, obklopená přírodou, nedalekým lesem, přehradou. Přáli byste si, aby k Vašemu dítěti přistupovali s láskou, pochopením, ale také, aby ho hodně naučili? Vyberte si pro Vaše dítě MŠ, která Vám a Vašemu dítěti bude vyhovovat nejlépe. Dítě tráví v MŠ většinu dne a proto je důležité, kde tuto životní etapu prožije.

Organizace života MŠ

  • přizpůsobujeme denní režim v MŠ, aby byl pružný a umožňoval reagovat na individuální možnosti dětí a aktuální potřeby
  • plně se věnujeme dětem a jejich vzdělání
  • vytváříme podmínky, aby děti nacházely v MŠ potřebné zázemí, klid, bezpečí i soukromí
  • dáváme dětem dostatek času i prostoru pro spontánní hru
  • veškeré aktivity organizujeme tak, aby děti podněcovaly k vlastní aktivitě experimentování
  • dbáme dostatečně na osobní soukromí dětí
  • vytváříme podmínky pro individuální i skupinovou činnost
  • plánujeme činnosti vycházející z potřeb a zájmů dětí,
  • snažíme se vyhovět individuálním potřebám dětí
  • využíváme přírodního prostředí k vzdělávání na základě vlastního prožitku – environmentální výchova

Prostředí a vybavení MŠ

  • prostory MŠ máme uspořádány tak, aby vyhovovaly nejrůznějším skupinovým i individuálním činnostem dětí různých věkových skupin
  • vybavení MŠ přizpůsobujeme, aby bylo zdravotně nezávadné, bezpečné a estetické
  • průběžně obnovujeme a doplňujeme vybavení hračkami, pomůckami, doplňky
  • umísťujeme hračky, pomůcky pro děti, tak aby si je mohly samostatně brát a ukládat
  • umožňujeme dětem podílet se na výzdobě a úpravě prostředí MŠ
  • zpřístupňujeme dětské práce, aby je mohli zhlédnout rodiče
  • umožňujeme dětem rozmanité pohybové a další aktivity nejen na zahradě MŠ, ale organizujeme výlety a aktivity mimo MŠ
  • zajišťujeme, aby všechny vnitřní i venkovní prostory MŠ splňovaly bezpečnostní a hygienické normy platných předpisů

Pohoda MŠ

  • vytváříme prostředí MŠ, tak aby se děti i dospělí zde cítili dobře, spokojeně, bezpečně
  • respektujeme potřeby dětí
  • dbáme na rovnocenné postavení všech dětí
  • vedeme děti k aktivní spoluúčasti a samostatnému rozhodování dítěte, vylučujeme manipulování a zbytečné organizování dětí
  • zajišťujeme pravidelný denní rytmus a řád, aby byl flexibilní
  • umožňujeme dětem dostatečně dlouhý pobyt venku, dostatek volného pohybu, zajišťujeme bezpečnost
  • posilujeme sebevědomí dětí, důvěru ve vlastní schopnosti
  • stimulujeme rozvoj řeči, jazyka
  • umožňujeme rodičům přístup za svým dítětem, možnost účastnit se činností
  • jednáme s dítětem vždy důstojně
  • věnujeme dostatečnou pozornost řešení dětských sporů a konfliktů
  • podporujeme dětská přátelství, vzájemné sympatie
  • nenutíme děti do jídla
  • rozšiřujeme nabídky akcí nejen během školního roku, ale i o víkendech a prázdninách
  • prezentujeme se na veřejnosti – různá vystoupení

Pedagogické úkoly

  • využíváme spontánního učení dětí, které zajistíme dostatkem mnohostranných a přiměřených podnětů
  • ve vzdělávacích aktivitách se snažíme vše provázat, propojit
  • učíme dítě především na základě prožité zkušenosti
  • podporujeme aktivitu a tvořivost dítěte
  • stavíme vždy do středu zájmu dítě jako celistvou osobnost se všemi jeho potřebami
  • vycházíme ze samostatné činnosti, individuální volby dětí, z dětské zvídavosti a potřeby objevovat
  • veškeré plánované aktivity formujeme jako tvořivou hru
  • učíme děti mít aktivní zájem objevovat, docházet samostatně k cílům, ukázat co už samo umí, zvládne, dokáže
  • učitelky se snaží být poradcem, partnerem
  • pedagogické a provozní pracovnice pracují jako tým, zveme ke spolupráci rodiče
  • plánujeme pedagogickou práci a chod školy MŠ, aby byl funkční, opíral se o předchozí analýzu a využíváme zpětné vazby
  • podporujeme spolupráci s ostatními MŠ a ZŠ
  • zpracováváme ŠVP ve spolupráci s ostatními členy pedagogického týmu
  • evaulujeme činnosti zahrnující všechny stránky chodu MŠ, aby byly smysluplné a užitečné, vyvozujeme závěry pro další práci
  • spolupracujeme se zřizovatelem se ZŠ a MŠ, odborníky poskytujícími pomoc při řešení individuálních výchovných a vzdělávacích problémů dětí
  • pedagogické pracovnice se systematicky a pravidelně vzdělávají na akcích, a individuálně studují pedagogiku a psychologii, čtou odborné časopisy
  • organizujeme služby pedagogů takovým způsobem, aby byla vždy při všech činnostech a akcích zajištěna dětem optimální pedagogická péče
  • zaměstnanci naší MŠ se chovají v práci profesionálním způsobem
  • zajišťujeme specializované služby jako logopedie, spolupracujeme s odborníky
  • vytváříme dobré vztahy mezi pedagogy a rodiči, oboustrannou důvěru a otevřenost, vstřícnost, porozumění, respekt, ochotu spolupracovat
  • umožňujeme rodičům podílet se na dění v MŠ
  • informujeme rodiče pravidelně a dostatečně o všem co se v MŠ děje, projeví-li rodiče zájem mohou spolurozhodovat při plánování programu MŠ
  • chráníme soukromí rodin, zachováváme patřičnou mlčenlivost
  • pedagogové i provozní pracovnice jednají s rodiči taktně, ohleduplně, diskrétně, s vědomím, že pracují s důvěrnými informacemi
  • podporujeme rodinnou výchovu a pomáháme rodičům v péči o dítě
  • nabízíme rodičům poradenský servis o otázkách výchovy a vzdělávání předškolních dětí

Aktivity pro děti

  • zajišťujeme nabídku kroužků – plavání, angličtina, keramika, flétna, pěvecký, pohybový, sportovní apod.
  • organizujeme návštěvy divadel, kin, výstav, programů pro děti
  • pořádáme výlety do přírody v rámci programu MŠ, ale i společně s rodiči do okolí
  • zařazujeme v průběhu roku tradiční akce

Fotogalerie

Přečteno 5127x | Tisk